Friday 17 August 2012

BELUM SELESAI...


Banyak betul kerja yang nak dibuat. Sudahlah tiada seorang pun pembantu, semua urusan dibuat sendiri. Rumah masih semak dan tak terurus. Mujurlah semalam dan hari ini cuti. Tapi bila difikir nak mengganti cuti tu semula, haii... lebih baik pula jika tak cuti. Bila ada di rumah,dapatlah menyiapkan kuih-kuih raya ni. Ikutkan hati, memang malas nak membuatnya tapi kerana anak yang minta, terpaksalah menggagahkan diri.

                               Biskut Coklat Chips. Resepi yang wajib ada setiap tahun.

Biskut Nestum yang resepinya telah ditepekkan pada entri lepas. Bentuk kukis seakan sama saja, maklumlah nak cepat, semuanya dicampak-campak saja dalam oven.

Satu lagi request dari anak ialah Tat Nenas. Nenas dah dibeli tapi belum lagi diproses. Entahlah ada masa ke tidak, maklumlah, esok pastinya lebih sibuk dengan aktiviti lain. Nak kemas rumah, nak buat kek, nak memasak lagi, memang tak menang tangan.


London Almond, satu lagi kukis yang wajib ada sebab ramai yang suka. Resepi rasanya, semua orang tahu tapi yang ini saya beli saja sebab cara membuatnya yang agak renyah emnyebabkan saya malas menyediakannya.

Tukar Channel.........

Walau masih ada sehari lagi untuk kita berpuasa, tapi rasa nya taklah terlalu awal untuk saya memohon maaf kepada sesiapa yang membaca blog ini dan mengenali diri saya. Tak pandai nak buat kad raya pun, jadi google saja yang sedia ada. Harap tuan punya mengizinkan.
               

    


Moga segala amalan kita sepanjang Ramadhan kali ini diterima olehNya. Oleh itu, sehari terakhir yang tinggal ini, sama-sama kita imarahkan semaksima yang termampu. Kita sambut kedatangan Syawal dengan kesyukuran atas kejayaan setelah sebulan berpuasa. Sama-samalah nanti kita isikan Syawal kita dengan amalan sunat berpuasa enam. Moga dipanjangkan umur dan diberi kesihatan yang baik. Aminn..

No comments:

Post a Comment