Friday, 27 April 2012

JUMAAT DATANG LAGI......






 
Assalamualaikum........Salam Pagi Jumaat. I am back again after missing for almost a week. Have been extremely busy for the past few days and no time for blogging. My mind has so many things running at the same time. But today, I am in a different mood. I can't wait for the weekend to come and take the time to rest. I lovee........ weekends. Can't wait to see my old friends again.

Harap-harap mereka datang semuanya ke Majlis Walimatul Urus esok. Kepada jiran yang juga rakan baik, saya ucapkan
                                        
                                         ' SELAMAT MENERIMA MENANTU '

Moga dengan bertambahnya ahli keluarga akan membawa limpahan rezeki dan rahmat dari Allah. Aminn....'

Ringkas saja dulu untuk pagi ini. Jumpa lagi.
 

Friday, 20 April 2012

SALAM PAGI JUMAAT







 Jumaat datang lagi. Suasana pagi yang indah, hening dan syahdu.Sekejap saja masa berlalu, detik ke detik, hari ke hari, minggu ke minggu dan seterusnya. Sedar-sedar nanti dah beralih tahun pula. Begitulah putaran hidup kita dan umur kita pula semakin hari semakin meningkat. Hari-hari mengejar urusan dunia sedangkan amalan untuk ke 'sana' masih tersangat kurang. Bila teringat begini, terasa diri amat kerdil di sisi yang Maha Pencipta. Mudah-mudahan segala kebaikan yang dilakukan diterima olehNya dan segala keburukan diampunkan..Aminn.......

Selalunya, bila dah sampai Jumaat,rasa seronok berganda sebab dah sampai ke hujung minggu. Adalah cuti dua hari. Tapi hari ni, tak seperti kebiasaan sebab esok sekolah lagi. Ganti cuti
Hari Raya Aidil Adha. Wah! cuti nya nanti bukan main seronok tapi nak mengganti ni, mengeluh panjang.............

Thursday, 19 April 2012

PAGI YANG INDAH







What a beautiful Thursday morning! Hope the weather will be gorgeous too. Yesterday was a busy and tiring day for me. So, I have no plan for anything today but to just stay at home and relax. Nak melapangkan fikiran. Umur pun bertambah dari sehari ke sehari,jadi tak boleh lah kita stress or tension ke apa. Bersyukur kerana dikurniakan Allah kesihatan dan kebahagiaan hingga ke hari ini. Moga akan berkekalan hingga ke akhir hayat....amin........

Wednesday, 18 April 2012

SERONOKNYA CUTI







It,s already 11.45 pm. Belum mengantuk pun. Tak mengapa, esok cuti kann. Seronoknya. Hmm.. can,t wait for the mid-year school holidays!.... Kalau boleh, hari-hari nak cuti. Tapi rezeki kena cari jugak, Lagi pun tanggungjawab pada anak-anak didik ada lagi. Kena sabarlah dulu, wahai hati...Anyway, esok nak masak apa ye. I think roti jala will be good and kari ayam will be extra good for breakfast or minum petang. Kalau rajinlah. Kalau angin M melanda, ke longkanglah jawabnya.

Tuesday, 17 April 2012

KURANG SENAMAN



 


I woke up early this morning......5.30 am...  Had breakfast at 8.30 with just two pieces of Jacob's original cream crackers and a cup of hot drink. Bukan nak diet tapi malas nak masak breakfast. Malas sebab badan dah banyak lemak. I need to reduce my weight, I guess. Because I gained too much these past few years. Kurang bersenam. I need to jog for losing weight, maybe 3 days a week. I hope I can lose a few kgs or just grams?. Hopefully, jadi kenyataan. Boleh ke tu?..... kalau tanpa bersenam dan berdiet pun malas.....

Monday, 16 April 2012

KELETIHAN......




 Hari ni kurang bersemangat sikit. Bangun awal subuh tapi rasa nak demam lagi. Lepas solat, terlelap pulak. Orang lain awal pagi berjogging, berexercise bagai, tapi kita menambah lemak. Manalah nak sihat. Balik kerja, letih sesangat rasanya, dengan rumah tunggang langgang tak dikemas. Harapnya esok berubah lah sebaliknya pulak. Rasa hati nak lah menjenguk kawan depan rumah yang sibuk membuat persediaan majlis kenduri tapi sampai hari ni tak pergi2 pun. Hopefully, semua persiapan kenduri yang dibuat going on smoothly.


Saturday, 14 April 2012

CROSS STITCH

I love cross stitch. I started stitching when I was in my early 20s. Now, I have a few framed cross stitch collections at home. It took me few months to complete each project but I was so happy with the outcome. It was so satisfying when the projects that you have done came out beautiful......Here are some of the frames that I have....Happy viewing.










































MY SON'S WEDDING - 18 FEB 2012


Such a happy wonderful day!  It was just great to be surrounded by family members, neighbours and friends. It was extra special as my old friends from MGS (Noraini Nawawi, Noraini Baharom, Sapiah, Yati Shaari, Fuziah Tak, Mariatul, Maznah and Munah Ahmad) came to attend my kenduri. Even though our get-together session was very short but still so good to see them again. The highlight of our meeting was when we had the bergambar session on the pelamin. It felt so sudden that we had to say goodbyes. Thanks for coming, my dearies. Enjoy the pics..............


                                                                Makcik-makcik on the pelamin 

                                                    
                                                                   Sesi beramah mesra





                                                                                Tetamu


 Sori lah kalau lauk kurang menepati selera ya Munah. 2X sori sebab giliran Munah kenduri, saya bertanya khabar pun tidak. Terima kasih sebab banyak sangat membantu menjayakan majlis saya yang tak seberapa hari tu. Thanks again...
Terima kasih juga pada kawan-kawan lama di SMKAI yang datang,khususnya Kak Patimah, Kak Ton, Lina, Seniah, Kak Mohani,Tipah Shuhud, juga rakan2 sekerjs di SMKAI pada masa ini.

                                                                     Keluarga / Anak buah





                                                                  Saat menanti dinikahkan





                                                                           Di Perak

                                                                      Sekeluarga

                          


                                                                     

                          
                                                                       Di Pahang

                 

MY ANTIQUE PORCELAIN COLLECTIONS

I really love collecting antiques especially old porcelains or PML. I've started collecting the items since 2010. My addiction has never stopped ever since. Here are some pictures of my collections that I would like to share with you all.


                                                                  My black roses


                                      


                                                             Kangkung collections


                                                              My Green Roses set

                                              Cabbage dan Victorian roses yang 'seciput' saja.

                                                            
                                                               Twin Roses Set


                                                                         Cabbage Rose



                                                                            Kekwa


                                                                 Bunga Gandum set

                                                            
                                                     Single Big Rose and Wild Roses.




Happy Viewing.......



Thursday, 12 April 2012

ALHAMDULILLAH.........



Dah sihat sikit, alhamdulillah. Bangun awal hari ni, seawal jam 5.00 pagi. Subuh Jumaat yang mulia dan penuh syahdu. Terasa ada semangat baru dalam diri. Semoga hari ini dipenuhi dengan segala yang baik-baik belaka.

TAK ADA MOOD.....



Dah 3 hari tak berapa sihat, tak ada mood nak buat apa pun. Maklumlah hari pun sekejap panas, sekejap hujan. Bilalah agaknya nak datang mood menulis panjang sikit....

Saturday, 7 April 2012

DAH LARUT MALAM.........




Apa hal lah mata ni tak ngantuk sikit pun. Sekeliling dah sunyi sepi. Nak berbicara, otak pulak dah malas nak kerja. Duduklah menatap PML kesayanganku. Terhibur jugak hati.....

Friday, 6 April 2012

SALAM...........





           Lama tak berblog. Dulu ada blog tapi tak dijengok-jengok, langsung tak tau dah
           nak cari kat mana, lupa semuanya. Hari ni ada masa terluang sikit, hati pun tenang
           dan riang ria. Rindu pulak nak berblog, so buatlah yang baru. Harap-harap tak
           bersawang dah macam yang dulu..........